Barka turystyczna to swego rodzaju jacht motorowy przeznaczony do spokojnej żeglugi i umożliwiający kontemplowanie piękna przyrody. A zarazem spełnia rolę pływającego domu zapewniając wygodę i komfort niezależności.
Poniżej przedstawiamy dwa własne projekty barek turystycznych opracowane na podstawie doświadczenia zdobytego podczas rejsów po polskich wodach śródlądowych. Możliwe jest dostosowanie zabudowy i wyposażenia barki w uzgodnieniu z przyszłym armatorem.
Barki budujemy również na podstawie projektów dostarczonych.
Parametry techniczne:
Lc=10,7 m Bc=3,2 m T =0,55 m H= 2,65 m Vmax=15 km/h 3 kabiny 2-3 osobowe Załoga – do 10 osób |
Materiał – stal Zbiornik wody pitnej – 200l Zbiornik paliwa – 200l Zbiornik wody zanieczyszczonej – 200l Ciśnieniowa instalacja wody z pompą elektryczną 2 stanowiska sterownicze Układ sterowniczy hydrauliczny 3 akumulatory: rozruchowy, pokładowy i steru strumieniowego Instalacja elektryczna 12V/230V Światła nawigacyjne Sygnał dźwiękowy Oświetlenie wewnętrzne i gniazda samochodowe Wycieraczki szyb przednich.Projekt – mgr inż. Tomasz Milewski |
Wnętrze barki turystycznej KEMOT33 oferuje 3 kabiny 2-3 osobowe i jedno miejsce do spania w mesie (możliwe jest indywidualne dopasowanie wnętrza do wymagań armatora).
W części dziobowej łodzi znajdują się 2 kabiny, każda ze swoją łazienką. W kabinach znajdują się koje 2-osobowe lub 2 + 1 oraz szafka na rzeczy osobiste. Pod koją jest dodatkowy schowek np. na pościel.
W części rufowej naszej barki znajduje się kabina armatorska ze swoją łazienką. W tej kabinie również jest koja 2-osobowa i szafka na rzeczy osobiste oraz ponadto znalazło się miejsce na małe biurko (opcjonalnie można zaplanować np. koję 1-osobową lub nawet koję piętrową).
Wszystkie kabiny mają po przynajmniej jednym otwieranym oknie, a kabiny dziobowe mają jeszcze dodatkowo otwierane luki pokładowe. Wysokość w kabinach wynosi 195 cm, a w sterówce ponad 2 m.
Łazienki znajdujące się przy każdej kajucie są wyposażone w ręczne WC typu morskiego, umywalkę i natrysk. W łazienkach są okrągłe bulaje.
Na sródokręciu barki znajduje się sterówka mieszcząca mesę ze stołem dla całej załogi i kuchnię wyposażoną w kuchenkę 2-palnikową, zlewozmywak z ociekaczem i lodówkę oraz zestaw szafek do umieszczenia wyposażenia kuchennego i zapasów żywności.
W sterówce naszej łodzi motorowej znajduje się wewnętrzne stanowisko sterownicze z główną tablicą sterowniczą zapewniającą pełną kontrolę nad silnikiem i zbiornikami. Druga, nieco uproszczona tablica wskaźników, znajduje się na górnym pokładzie przy drugim stanowisku sterowniczym. Wejście do sterówki jest możliwe z lewej i prawej burty.
Zabudowa wnętrza wykonana jest ze sklejki z drewna liściastego, wodoodpornej bejcowanej i malowanej na dowolny wybrany kolor (możliwe jest wykonanie w drewnie egzotycznym).
Szerokie półpokłady z relingiem prowadzą na dziób, gdzie jest dość powierzchni aby można się relaksować podczas rejsu.
Z kolei w stronę rufy po wygodnych schodach umieszczonych na obu burtach dostajemy się na duży pokład rufowy, który znajduje się nad achterkajutą. Tam umiejscowione jest centralnie drugie, zewnętrzne stanowisko sterownicze. Nad pokładem rufowym może być zainstalowany składany daszek osłaniający przed słońcem lub przed deszczem. Z pokładu tego po drabince prowadzi zejście na znajdujący się na rufie pokład kąpielowy, skąd możliwe jest zejście do wody po specjalnej, opuszczanej drabince. Pokłady zewnętrzne pokryte są farbą antypoślizgową.
Do napędu służy silnik stacjonarny diesla o mocy 37 KM.
Hydrauliczny z układ sterowania z dwoma kołami sterowymi (wewnętrznym i zewnętrznym) zapewnia wygodę i pewność manewrów. Sterowanie barki wspomagane jest dziobowym sterem strumieniowym.
Parametry techniczne:
Lc=11,9 m Bc=3,2 m T =0,55 m H= 2,65 m Vmax=15 km/h 4 kabiny 2-3 osobowe Załoga – 12 osób |
Materiał – stal Zbiornik wody pitnej – 200l Zbiornik paliwa – 200l Zbiornik wody zanieczyszczonej – 200l Ciśnieniowa instalacja wody z pompą elektryczną 2 stanowiska sterownicze Układ sterowniczy hydrauliczny 3 akumulatory: rozruchowy, pokładowy i steru strumieniowego Instalacja elektryczna 12V/230V Światła nawigacyjne Sygnał dźwiękowy Oświetlenie wewnętrzne i gniazda samochodowe Wycieraczki szyb przednich.Projekt – mgr inż. Tomasz Milewski |
Wnętrze barki turystycznej KEMOT36 oferuje 4 kabiny 2-3 osobowe i jedno miejsce do spania w mesie (możliwe jest indywidualne dopasowanie wnętrza do wymagań armatora).
W części dziobowej łodzi znajdują się 2 kabiny, każda ze swoją łazienką. W kabinach znajdują się koje 2-osobowe lub 2 + 1 oraz szafka na rzeczy osobiste. Pod kojami są dodatkowe schowki np. na pościel.
W części rufowej naszej barki znajdują się 2 kabiny, każda ze swoją łazienką. W kabinach znajdują się koje 2-osobowe lub 2 + 1 oraz szafka na rzeczy osobiste. Pod kojami są dodatkowe schowki np. na pościel.
Wszystkie kabiny mają po przynajmniej jednym otwieranym oknie, a kabiny dziobowe mają jeszcze dodatkowo otwierane luki pokładowe. Wysokość w kabinach wynosi 195 cm, a w sterówce ponad 2 m.
Łazienki znajdujące się przy każdej kajucie są wyposażone w ręczne WC typu morskiego, umywalkę i natrysk. W łazienkach są okrągłe bulaje.
Na sródokręciu barki znajduje się sterówka mieszcząca mesę ze stołem dla całej załogi i kuchnię wyposażoną w kuchenkę 2-palnikową, zlewozmywak z ociekaczem i lodówkę oraz zestaw szafek do umieszczenia wyposażenia kuchennego i zapasów żywności.
W sterówce naszej łodzi motorowej znajduje się wewnętrzne stanowisko sterownicze z główną tablicą sterowniczą zapewniającą pełną kontrolę nad silnikiem i zbiornikami. Druga, nieco uproszczona tablica wskaźników, znajduje się na górnym pokładzie przy drugim stanowisku sterowniczym. Wejście do sterówki jest możliwe z lewej i prawej burty.
Zabudowa wnętrza wykonana jest ze sklejki z drewna liściastego, wodoodpornej bejcowanej i malowanej na dowolny wybrany kolor (możliwe jest wykonanie w drewnie egzotycznym).
Szerokie półpokłady z relingiem prowadzą na dziób, gdzie jest dość powierzchni aby można się relaksować podczas rejsu.
Z kolei w stronę rufy po wygodnych schodach umieszczonych na obu burtach dostajemy się na duży pokład rufowy, który znajduje się nad achterkajutą. Tam umiejscowione jest centralnie drugie, zewnętrzne stanowisko sterownicze. Nad pokładem rufowym może być zainstalowany składany daszek osłaniający przed słońcem lub przed deszczem. Z pokładu tego po drabince prowadzi zejście na znajdujący się na rufie pokład kąpielowy, skąd możliwe jest zejście do wody po specjalnej, opuszczanej drabince. Pokłady zewnętrzne pokryte są farbą antypoślizgową.
Do napędu służy silnik stacjonarny diesla o mocy 44 KM.
Hydrauliczny z układ sterowania z dwoma kołami sterowymi (wewnętrznym i zewnętrznym) zapewnia wygodę i pewność manewrów. Sterowanie barki wspomagane jest dziobowym sterem strumieniowym.
Remont, naprawa, modernizacja jednostek pływających.
Wykonujemy przebudowy i modernizacje kadłubów oraz zabudowy łodzi, jachtów, barek turystycznych.
W szczególności proponujemy przebudowę kadłuba (dotyczy łodzi typu holenderskiego) w celu zmniejszenia zanurzenia bez utarty wyporności. Taka zmiana umożliwi pływanie po polskich drogach wodnych o niezbyt wielkiej głębokości.
Barki sprowadzane z Holandii najczęściej mają zanurzenie ok. 1m, a to jest niestety zbyt dużo dla naszych szlaków wodnych.
Wykonujemy przebudowę zmniejszającą zanurzenie o ok. 40%, co umożliwia pływanie po wodach inaczej niedostępnych.